Розробки уроків. 11 клас

Розробка уроку в 11 класі.
Тема: Баскетбол. Ознайомлення зі спеціальними вправами в парах з м'ячем.
Завдання:
          1.Ознайомити зі спеціальними вправами в парах з м'ячем, з            естафетами з елементами баскетболу; повторити техніку ведення м'яча зі зміною швидкості, висоти, напрямку передачі двома руками від грудей, двома руками зверху, однією рукою від плеча, кидок м'яча після подвійного кроку; закріпити техніку ведення передачі, кидок в естафетах.
         2.Сприяти зміцненню здоров'я дітей, розвитку швидкості, спритності, витривалості, координації рухів.
        3.Сприяти вихованню морально – вольових якостей, витримки, вміння долати труднощі, виробленню свідомого ставлення до занять фізичною культурою.
Обладнання:Свисток, секундомір, баскетбольні м'ячі.
Місце проведення:Гімнастична зала.
                                    Хід уроку.
Частина уроку
Зміст уроку
Дозування
Організаційно – методичні вказівки
 Ι
Підготовча частина
 10 хв



1.Шикування в одну шеренгу, рапорт чергового, привітання. Повідомлення завдань уроку.





2.Правила поведінки та техніки під час виконання фізичних вправ.





3.Вимірювання ЧСС за 6 с.

4.Ходьба по залі:
  - на носках;
  - на п'ятах;
  - у напівприсіді;


5.10 стрибків праворуч, ліворуч у присіді;






6.Біг:
  - розминковий по залі;
  - приставними кроками правим та лівим боком;
  - із закиданням гомілок назад;
  - проти ходом.



7.Вправи руками в русі.
 А)В. п.:о . с., права рука вгору, ліва внизу.
  1 – 2.Відведення рук назад.
  3 – 4.Зміна положення рук, відведення їх назад.
  5 – 6.Колові обертальні рухи прямими руками уперед, назад.
 Б)В. п.: о. с., руки перед грудьми.
  1 – 2.Відведення зігнутих рук назад.
  3 – 4.Відведення прямих назад у сторони.
  5 – 6.В. п. – пальці в замок перед грудьми; колові обертальні рухи кистями рук.


8.Перешиковування з однієї колони у дві.




9.Загальнорозвиваючі вправи.
 А)В. п.: о. с., руки на тулубі.
  1 – 2.Нахил тулуба праворуч.
  3 – 4.Нахил тулуба ліворуч.
 Б)В. п.: . с.
  1.Нахил тулуба назад,руки вгорі.
  2.Нахил тулуба вперед.
  3.Присісти, руки перед собою.
  4.В. п.
 В)В. п.: о. с., стійка ноги нарізно, руки на поясі.
  1.Присід на лівій нозі, коліном правої торкнутися підлоги, руки вперед.
  2.В. п.: о. с., аналогічна дія з правої ноги.
 Г)В. п.: о. с.
  1.Упор присівши.
  2.Упор лежачи.
  3.Упор присівши.
  4.В. п.

10.Вправи на відновлення дихання:
 - зробити повний вдих, затримати дихання, випростати розслаблені руки вперед;
 - стиснути пальці рук у кулак;
 - піднести кулак до плечей;
 - повільно із силою розвести руки в сторони;
 - швидко повернути пальці назад до плечей;
 - силою видихнути через рот.



 1 хв






 15 с






 15 с

 2 хв






2 хв







  30 с










 2 хв







 30 с








 4 хв




 5 – 6 р.



 5 – 6 р.






 30 с

Перевірити наявність та охайність спортивної форми учнів


Виконувати вправи за командою вчителя чітко й правильно



Вправи на формування правильної постави



Спина пряма, голова постійно піднята. Дихання рівномірне.


Спину подати вперед. Ноги зігнуті в колінах




Вправи виконувати енергійно, різкими рухами. Руки прямі, в ліктях не згинати.




За ведучим в обхід по залі в колону по два – руш!


Тулуб тримати прямо енергійно




Спина пряма, носок витягнутий

Вправу виконувати у швидкому темпі




Слідкувати за глибиною дихання дітей
 ΙΙ
Основна частина
 25 хв



1.Повторити стійки баскетболіста.


2.Вправи з м'ячем у парах.
 А)В. п.: о . с., стійка спинами один до одного, на відстані стопи.
  1.Нахил тулуба назад, передача м'яча з рук у руки прямими руками вгорі.
  2.Нахил тулуба вперед, прийом м'яча.
  3.Передача м'яча між ногами.
 Б)В. п.:о. с. стійка спинами один до одного на відстані одного кроку.
  1.Поворот ліворуч, передача м'яча з рук у руки.
  2.Поворот праворуч, передача м'яча з рук у руки.
 В)В. п.: о. с., стійка спинами один до одного на відстані одного кроку.
  1.Перший учень повертає тулуб праворуч, другий ліворуч – передача м'яча з рук у руки.
  2.Перший учень повертає тулуб ліворуч, другий праворуч – передача м'яча з рук у руки.
 Г)В. п.: о .с.,стійка спинами один до одного на відстані одного кроку.
  1.Поворот ліворуч, передача м'яча з рук у руки.
  2.Поворот праворуч, передача м'яча.
 Д)В. п.: о. с., учні в парах розміщені один навпроти одного на відстані двох кроків.
  1.Один учень підкидає м'яч угору над собою.
  2.Учень, котрий стоїть навпроти. Виконує прискорення і ловить м'яч.
  3.Учень, який підкинув м'яч, займає місце товариша.
 Е)Передача м'яча в парах:
  - двома руками від грудей;
  - двома руками зверху;
  - однією рукою від плеча.

3.Ведення м'яча на місці та в русі зі зміною напрямку:
  - ведення м'яча на місці ; по прямій кроком; із зупинкою біля набивного м'яча зі зміною відскоку, зігнувши ноги в колінах, нахиливши ноги в колінах, нахиливши тулуб уперед;
  - ведення м'яча кроком з обведенням партнера;
з прискоренням до свого місця;
  - передача м'яча двома руками від грудей; те саме з передачею двома руками зверху, те саме з передачею однією рукою від плеча, кидок м'яча після ведення та подвійного кроку.


4.Дві колони, стоять навпроти баскетбольних щитів:
  - виконують ведення м'яча;
  - подвійний крок;
  - кидок м'яча з лівого боку;
  - те саме з правого боку.



5.Естафети з баскетбольним м'ячем.
  - Перешиковування з колони по два в колону по три;
  - ведення м'яча ,кожен учень у русі виконує ведення м'яча, обходячи набивні м'яч;
  - ведення м'яча з прискоренням, зупинки біля кеглі, передача м'яча партнеру по команді однією рукою від м'яча; переміщення в кінець колони;
  - ведення м'яча приставним кроком правим боком до кеглі, обвівши її, учень долає шлях назад звичайним бігом із веденням м'яча;
  - те саме приставним кроком лівим боком;
  - аналогічні дії проти ходом.











 6 – 8 р.





 6 – 8 р.



 6 – 8 р.





 6 – 8 р.



 6 – 8 р.





 6 – 8 р.






 4 р.


 4 р.


 4 р.





 1 хв










 5 хв

Утворити кистями лійку зі зведеними великим та розставленими в сторони іншими пальцями

Енергійно і швидко передавати м'яч із рук у руки


Повороти тулуба максимальні







м'яч підкинути як найвище, вертикально вгору











Тулуб нахилений уперед. Енергійно й швидко зупинитись і прийняти низьку стійку





Перший крок довший, другий коротший зі стрибком




Назад бігти із прискоренням
Зупинку виконувати стрибками, права нога вперед, м'яч у руках

Відстань скорочується вдвоє
 ΙΙΙ
Заключна частина
 5 хв



1.Впрви на відновлення дихання.
  1.Зробити повільний вдих, затримати повітря.
  2.Коротким і сильним поштовхом видихнути через щільно стулений рот, не надуваючи щік.

2.Вимірювання ЧСС за 6 с.

3.Підсумок уроку. Поставити учням оцінки.



4.Домашнє завдання.


5.Правила гігієни та поведінки під час виходу зі спортивної зали.



 3 – 4 р.



 15 с.

 30 с




 30 с





 15 с


Спеціальна дихальна вправа



Звернути увагу на учнів із підвищеним пульсом

Виконувати комплекс вправ ранкової гімнастики


Зі спортивної зали виходити строєм

При навчанні технічних прийомів з баскетболу необхідно на кожному уроці використовувати вправи загальної та спеціальної фізичної підготовки,а також дотримуватися методики послідовності навчання атакуючих і захисних прийомів техніки гри. Широко використовувати підвідні вправи. Під час навчання необхідно застосовувати вправи ігрового характеру.
Баскетбол у нашій країні має велику популярність,особливо серед дітей,підлітків та юнаків. Наявність постійної боротьби   природніх рухів (бігу, ходьби, стрибків, кидків), які супроводжуються вольовими зусиллями,має різносторонню дію на психічну,фізіологічну і рухову функцію людини. Виконуючи велику кількість різносторонніх рухів в різному темпі,напрямках, з різною швидкістю і напруженням,людина отримує благотворну дію на внутрішні органи системи організму. В процесі гри учень отримує високе емоційне  навантаження і відчуває велику радість і задоволення.
Все це робить баскетбол ефективним засобом фізичного виховання. Діти і дорослі,набувши певних навиків самостійно і підсвідомо можуть здійснювати постійне фізичне вдосконалення,зберігаючи здоров'я,життєрадісність і  довгорічну  працездатність.

Прийоми і дії ,за допомогою яких ведеться гра,дозволяє починати заняття з дітьми 9-10 років,використовуючи для цього інвентар і обладнання,відповідне до віку.




Немає коментарів:

Дописати коментар