Розробка
уроку в 11 класі.
Тема:
Баскетбол. Ознайомлення зі спеціальними вправами в парах з м'ячем.
Завдання:
1.Ознайомити зі спеціальними вправами
в парах з м'ячем, з естафетами
з елементами баскетболу; повторити техніку ведення м'яча зі зміною швидкості,
висоти, напрямку передачі двома руками від грудей, двома руками зверху, однією
рукою від плеча, кидок м'яча після подвійного кроку; закріпити техніку ведення
передачі, кидок в естафетах.
2.Сприяти зміцненню здоров'я дітей,
розвитку швидкості, спритності, витривалості, координації рухів.
3.Сприяти вихованню морально – вольових
якостей, витримки, вміння долати труднощі, виробленню свідомого ставлення до
занять фізичною культурою.
Обладнання:Свисток,
секундомір, баскетбольні м'ячі.
Місце
проведення:Гімнастична зала.
Хід уроку.
Частина уроку
|
Зміст уроку
|
Дозування
|
Організаційно – методичні вказівки
|
Ι
|
Підготовча частина
|
10 хв
|
|
1.Шикування в одну шеренгу,
рапорт чергового, привітання. Повідомлення завдань уроку.
2.Правила поведінки та
техніки під час виконання фізичних вправ.
3.Вимірювання ЧСС за 6 с.
4.Ходьба по залі:
- на носках;
- на п'ятах;
- у напівприсіді;
5.10 стрибків праворуч,
ліворуч у присіді;
6.Біг:
- розминковий по залі;
- приставними кроками правим та лівим
боком;
- із закиданням гомілок назад;
- проти ходом.
7.Вправи руками в русі.
А)В. п.:о . с., права рука вгору, ліва
внизу.
1 – 2.Відведення рук назад.
3 – 4.Зміна положення рук, відведення їх
назад.
5 – 6.Колові обертальні рухи прямими руками
уперед, назад.
Б)В. п.: о. с., руки перед грудьми.
1 – 2.Відведення зігнутих рук назад.
3 – 4.Відведення прямих назад у сторони.
5 – 6.В. п. – пальці в замок перед грудьми;
колові обертальні рухи кистями рук.
8.Перешиковування з однієї
колони у дві.
9.Загальнорозвиваючі вправи.
А)В. п.: о. с., руки на тулубі.
1 – 2.Нахил тулуба праворуч.
3 – 4.Нахил тулуба ліворуч.
Б)В. п.: . с.
1.Нахил тулуба назад,руки вгорі.
2.Нахил тулуба вперед.
3.Присісти, руки перед собою.
4.В. п.
В)В. п.: о. с., стійка ноги нарізно, руки на
поясі.
1.Присід на лівій нозі, коліном правої
торкнутися підлоги, руки вперед.
2.В. п.: о. с., аналогічна дія з правої
ноги.
Г)В. п.: о. с.
1.Упор присівши.
2.Упор лежачи.
3.Упор присівши.
4.В. п.
10.Вправи на відновлення
дихання:
- зробити повний вдих, затримати дихання,
випростати розслаблені руки вперед;
- стиснути пальці рук у кулак;
- піднести кулак до плечей;
- повільно із силою розвести руки в сторони;
- швидко повернути пальці назад до плечей;
- силою видихнути через рот.
|
1 хв
15 с
15 с
2 хв
2 хв
30 с
2 хв
30 с
4 хв
5 – 6 р.
5 – 6 р.
30 с
|
Перевірити наявність та
охайність спортивної форми учнів
Виконувати вправи за командою
вчителя чітко й правильно
Вправи на формування
правильної постави
Спина пряма, голова постійно
піднята. Дихання рівномірне.
Спину подати вперед. Ноги
зігнуті в колінах
Вправи виконувати енергійно,
різкими рухами. Руки прямі, в ліктях не згинати.
За ведучим в обхід по залі в
колону по два – руш!
Тулуб тримати прямо енергійно
Спина пряма, носок витягнутий
Вправу виконувати у швидкому
темпі
Слідкувати за глибиною
дихання дітей
|
|
ΙΙ
|
Основна частина
|
25 хв
|
|
1.Повторити стійки баскетболіста.
2.Вправи з м'ячем у парах.
А)В. п.: о . с., стійка спинами один до
одного, на відстані стопи.
1.Нахил тулуба назад, передача м'яча з рук
у руки прямими руками вгорі.
2.Нахил тулуба вперед, прийом м'яча.
3.Передача м'яча між ногами.
Б)В. п.:о. с. стійка спинами один до одного
на відстані одного кроку.
1.Поворот ліворуч, передача м'яча з рук у
руки.
2.Поворот праворуч, передача м'яча з рук у
руки.
В)В. п.: о. с., стійка спинами один до
одного на відстані одного кроку.
1.Перший учень повертає тулуб праворуч,
другий ліворуч – передача м'яча з рук у руки.
2.Перший учень повертає тулуб ліворуч,
другий праворуч – передача м'яча з рук у руки.
Г)В. п.: о .с.,стійка спинами один до одного
на відстані одного кроку.
1.Поворот ліворуч, передача м'яча з рук у
руки.
2.Поворот праворуч, передача м'яча.
Д)В. п.: о. с., учні в парах розміщені один
навпроти одного на відстані двох кроків.
1.Один учень підкидає м'яч угору над собою.
2.Учень, котрий стоїть навпроти. Виконує
прискорення і ловить м'яч.
3.Учень, який підкинув м'яч, займає місце
товариша.
Е)Передача м'яча в парах:
- двома руками від грудей;
- двома руками зверху;
- однією рукою від плеча.
3.Ведення м'яча на місці та в
русі зі зміною напрямку:
- ведення м'яча на місці ; по прямій
кроком; із зупинкою біля набивного м'яча зі зміною відскоку, зігнувши ноги в
колінах, нахиливши ноги в колінах, нахиливши тулуб уперед;
- ведення м'яча кроком з обведенням
партнера;
з прискоренням до свого
місця;
- передача м'яча двома руками від грудей;
те саме з передачею двома руками зверху, те саме з передачею однією рукою від
плеча, кидок м'яча після ведення та подвійного кроку.
4.Дві колони, стоять навпроти
баскетбольних щитів:
- виконують ведення м'яча;
- подвійний крок;
- кидок м'яча з лівого боку;
- те саме з правого боку.
5.Естафети з баскетбольним
м'ячем.
- Перешиковування з колони по два в колону
по три;
- ведення м'яча ,кожен учень у русі виконує
ведення м'яча, обходячи набивні м'яч;
- ведення м'яча з прискоренням, зупинки
біля кеглі, передача м'яча партнеру по команді однією рукою від м'яча;
переміщення в кінець колони;
- ведення м'яча приставним кроком правим
боком до кеглі, обвівши її, учень долає шлях назад звичайним бігом із
веденням м'яча;
- те саме приставним кроком лівим боком;
- аналогічні дії проти ходом.
|
6 – 8 р.
6 – 8 р.
6 – 8 р.
6 – 8 р.
6 – 8 р.
6 – 8 р.
4 р.
4 р.
4 р.
1 хв
5 хв
|
Утворити кистями лійку зі
зведеними великим та розставленими в сторони іншими пальцями
Енергійно і швидко передавати
м'яч із рук у руки
Повороти тулуба максимальні
м'яч підкинути як найвище,
вертикально вгору
Тулуб нахилений уперед.
Енергійно й швидко зупинитись і прийняти низьку стійку
Перший крок довший, другий
коротший зі стрибком
Назад бігти із прискоренням
Зупинку виконувати стрибками,
права нога вперед, м'яч у руках
Відстань скорочується вдвоє
|
|
ΙΙΙ
|
Заключна частина
|
5 хв
|
|
1.Впрви на відновлення
дихання.
1.Зробити повільний вдих, затримати
повітря.
2.Коротким і сильним поштовхом видихнути
через щільно стулений рот, не надуваючи щік.
2.Вимірювання ЧСС за 6 с.
3.Підсумок уроку. Поставити
учням оцінки.
4.Домашнє завдання.
5.Правила гігієни та
поведінки під час виходу зі спортивної зали.
|
3 – 4 р.
15 с.
30 с
30 с
15 с
|
Спеціальна дихальна вправа
Звернути увагу на учнів із
підвищеним пульсом
Виконувати комплекс вправ
ранкової гімнастики
Зі спортивної зали виходити
строєм
|
При навчанні технічних прийомів з баскетболу необхідно на кожному уроці
використовувати вправи загальної та спеціальної фізичної підготовки,а також
дотримуватися методики послідовності навчання атакуючих і захисних прийомів
техніки гри. Широко використовувати підвідні вправи. Під час навчання необхідно
застосовувати вправи ігрового характеру.
Баскетбол у
нашій країні має велику популярність,особливо серед дітей,підлітків та юнаків.
Наявність постійної боротьби природніх рухів
(бігу, ходьби, стрибків, кидків), які супроводжуються вольовими зусиллями,має
різносторонню дію на психічну,фізіологічну і рухову функцію людини. Виконуючи
велику кількість різносторонніх рухів в різному темпі,напрямках, з різною
швидкістю і напруженням,людина отримує благотворну дію на внутрішні органи
системи організму. В процесі гри учень отримує високе емоційне навантаження і відчуває велику радість і
задоволення.
Все це робить
баскетбол ефективним засобом фізичного виховання. Діти і дорослі,набувши певних
навиків самостійно і підсвідомо можуть здійснювати постійне фізичне
вдосконалення,зберігаючи здоров'я,життєрадісність і довгорічну
працездатність.
Прийоми і дії
,за допомогою яких ведеться гра,дозволяє починати заняття з дітьми 9-10
років,використовуючи для цього інвентар і обладнання,відповідне до віку.
Немає коментарів:
Дописати коментар