Розробки уроків. 7,8 клас





Розробки уроків з фізичної культури та методичні рекомендації щодо їх проведення


1. Цикл уроків фізкультури, 7-й клас
2.  Розробка уроку  у 8 класі – легка атлетика.
3. Розробка уроку у 7 класі -  футбол.

Розробка уроку у 8 класі

ТЕМА: Легка атлетика. Навички виконання стрибків.
МЕТА : виховати в учнів наполегливість та силу волі під час виконання фізичних вправ .
ЗАВДАННЯ:
1.      Навчити учнів елементів техніки відштовхування під час стрибків.
2.      Підготувати до бігу на дистанцію 60 м.
3.      Підготувати до бігу на дистанцію 1000 м.
4.      Сприяти розвитку :швидкості, витривалості, спритності і сили.
ОБЛАДНАННЯ : секундомір, рулетка гімнастичні лави.
Місце проведення : спортивний майданчик.

ХІД УРОКУ.
Частина уроку
         Зміст уроку
Дозування
Організаційно– методичні вказівки
  Ι
                Підготовча частина
11 хв



1.Шикування в шеренгу, рапорт чергового. Привітання і повідомлення уроку.

2.Стройові вправи на місці:повороти ліворуч, праворуч, кругом, напівоберти ліворуч, праворуч. Перешикування в
   2 – 3 шеренги.



3.Різновиди ходьби з різними положеннями рук із завданнями
- на носках
- на п'ятах
- напівприсівши
- повний присід



4.Різновиди бігу та стрибків:
- повільний біг
- біг галопом правим ( лівим ) боком вперед.
- стрибки почергово на правій, лівій нозі




5.Перешикування в 3 – 4 шеренги для проведення комплексу загально розвиваючих вправ.

6.комплекс ЗРВ на місці.
 В. п – о. с.:
- ліву назад на носок, руки вгору;
- в. п.;
- праву назад на носок, руки вгору;
- в. п.




В. п.- стійка ноги нарізно, руки до плечей;
1 – 4 – колові рухи руками вперед;
і в. п.;
5 – 8 – колові рухи руками назад;
9 – в. п.




В. п. – стійка ноги нарізно, праву руку вгору;
- ліву руку вгору,праву руку вниз;
- руки вперед схресно правою;
- праву руку вгору, ліву руку вниз;
- в. п.




В. п. – стійка ноги нарізно, руки вгору;
- нахил вліво, ліву руку до плеча;
- в. п.;
- нахил вправо, праву руку до плеча;

- в. п.



В. п.- широка стійка, руки в сторони.
- згинаючи ліву,нахил, торкаючись правою рукою лівого носка;
- в. п.;
- згинаючи праву, нахил, торкаючись лівою рукою правого носка;
- в. п.





В. п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс;
1 - нахил, торкаючися колін;
2 - в. п.;
3 - нахил назад, торкаючися лівою рукою однойменної п'яти;
4 – в. п.;
5 – 8 – те ж, але торкаючись правою рукою.


1 хв









1 хв









2 хв






7 хв







Руки на пояс руки за голову за спину на коліна






Розрахунок на 1 – 3, або 1 – 4







Носок розвернути п'ятою всередину, ноги напружені;дивитись на руки; потягнутися







Під час колових рухів назад звести лопатки







Руки не згинати, кисті прямі. Рухи виконуються швидко й різко.






Під час нахилу ноги не згинати, дивитись на пряму руку.







Потягнутись, коліно опорної ноги відведемо в сторону









Під час нахилу назад подати таз уперед, не присідати і дивитися через однойменне плече.
  ΙΙ
                  Основна частина
30 хв


1.Спеціальні та підготовчі вправи:

- біг з високим підніманням стегна;
- біг із закиданням гомілок назад з почерговим торканням п'ятками сідниць, повільно просуваючись уперед;
- стрибки на двох ногах;
- багатократні стрибки на двох ногах через перешкоду;
- вистрибування з глибокого присіду і напівприсіду поштовхом двох ніг;
- стрибкоподібний біг із ноги на ногу, з відштовхуванням уперед – угору.

2."Човниковий біг 4 X 9 м

3.Біг по дистанції 60 м

4.Стрибок у довжину з розбігу "зігнувши ноги":
- стрибок у довжину з місця;
- стрибок у довжину в кроці;
- потрійний стрибок у довжину в кроці.


5.Виконання стрибка в цілому:
- розбіг;
- відштовхування;
- політ;
- приземлення.


6.Рівномірний біг на дистанцію1000 м.



7.Загальнорозвиваючі вправи: згинання та розгинання рук в упорі на гімнастичній лаві.


8.Естафета з м'ячами.



7 хв







3 хв

3 хв







8 хв






5 хв




2 хв


2 хв










Вихід зі старту

Руки після відштовхування випрямляються і виносяться вперед

Останній крок розбігу менший за передостанній
Біг
  ΙΙΙ
             Заключна частина
4 хв



1.Шикування в одну шеренгу.

2.Ходьба, біг у повільному темпі.

3.Вправи на розслаблення м'язів та відновлення дихання.

4.Підсумок уроку.

5.Домашнє завдання.

6.Організований перехід до класу.

30 с

1 хв

1 хв

30 с

30 с

30 с





Згинання і розгинання рук в упорі лежачи

ЛЕГКА АТЛЕТИКА – вид спорту, який об’єднує природні для людини фізичні вправи: біг, стрибки, метання. В той же час легка атлетика – це науково – педагогічна дисципліна. Вона має свою теорію, яка розглядає питання техніки, тактики, тренування, навчання. Легка атлетика будується на ряду суміжних наук – фізіології, психології, анатомії, біомеханіці, медицині та інших. Легка атлетика включає п’ять видів вправ: ходьбу, біг, стрибки, метання і багатоборство. В шкільній програмі легка атлетика представлена такими видами, як біг, стрибки, метання.
Біг

При вивченні техніки бігу, його прийнято умовно розподіляти на 4 частини: старт, стартовий розгін, біг по дистанції та фінішування.

Біг і стартовий розгін (техніка)

Початок бігу починається зі старту. Зараз ми розглянемо техніку виконання високого старту.
Перед початком бігу стартуючи відходять від лінії старту на відстань 3– х метрів. По команді «На старт» вони займають вихідні положення перед лінією старту. Одна нога виставляється вперед, а друга розташовується на1,5 – 2 стопи позаду і трохи в сторону, бігун нахиляється вперед, вага тіла переноситься на трохи зігнуту висунуту вперед ногу. Одна рука зігнута в ліктьовому суглобі і разом з плечем виноситься вперед. Інша рука напівзігнута і відведена назад. По команді: « Руш!», сильно відштовхнутися, активно виносячи махову ногу вперед для виконання першого бігового кроку.
Перші бігові кроки виконуються у пружній постановці ніг з дотриманням загального нахилу тулуба.
Потім тулуб випрямляється, збільшення довжини кроків призупиняється, і бігуни переходять у вільний біг по дистанції.

Низький старт

По команді: «На старт», бігун підходить до лінії старту, присідає і ставить праву ногу на відстані півступні від лінії старту, ліву ногу ставить по коліно на рівні п’яти правої ноги, руки ставляться на стартову лінію, опираючись на великий і вказівні пальці, руки напружені, розставлені на ширині плечей. Вага тіла рівномірно розподілена між руками, стопою передньої ноги і коліном другої ноги, вісь плечей знаходиться за лінією старту.
По команді:«Увага!», дещо випрямляються ноги, вага тіла розподіляється між руками і ногою, що знаходиться попереду. Таз піднімається вище рівня плечей, поки гомілки будуть паралельними по команді « Руш!» відштовхування одночасно двома ногами. Нога, що попереду, різко випрямляється в усіх суглобах, нога, що позаду, розгинається в незначній мірі швидко виноситься вперед стегном.

Фінішування

Фінішування – це підсилення швидкості бігуна на останніх метрах дистанції. Біг вважається закінченим, коли бігун перетне фінішну пряму будь-якою частиною тіла. Фінішну пряму пробігають з максимальною швидкістю, виконуючи на останньому кроці кидок на фініші грудьми чи плечем.


Методика

1. В. п. ноги на ширині плечей, тулуб нахилений трохи вперед, руки зігнуті в ліктях під прямим кутом.
Виконання.
Повільно почати рух руками, як при бігові, поступово збільшуючи темп до максимуму, підтримуючи його 10 – 15 сек. Вправу повторити 2 – 3 рази. Пальці злегка зігнуті в кулак, кисті розслаблені.

2. Біг з різних положень високого старту ( 10 – 15 м).
• Стати обличчям до фінішу, ноги разом, руки вздовж тулуба. Виконання – падаючи вперед, почати біг.
• В. п. те саме. Відштовхуюча нога попереду, махова позаду. Виконання те саме.
• Старт із положення лежачи. В. п. лежачи обличчям донизу, голова опущена, руки злегка зігнуті в ліктях перед грудьми долонями донизу і упертися в доріжку, ноги розведені.
По команді :« Увага!», треба звести ноги разом, а руки підтягнути, зігнути в ліктях, прикласти до тулуба. По команді « Руш!» учень енергійно відштовхується від доріжки руками, одночасно відштовхуюча нога, згинаючись в тазостегновому і колінному суглобах, підтягується вперед, опираючись стопою в доріжку, таз знаходиться трохи вище рівня плечей. З першим кроком другої ноги учень починає біг на відстань 3 – 5 м. Повторити 3 рази.
• Біг 15м з подальшим бігом по інерції (10м)
• Прискорення (20 – 30м)
• Біг 30м
3. Біг з прискоренням (20 – 40м ) Швидкість збільшується поступово, рух учня повинен бути повільним.
4. Біг з високим підніманням стегна (10 – 15м) з подальшим переходом на повільний біг.
5. Біг стрибками вперед, що переходить на повільний біг.
6. Біг з прискоренням до максимальної швидкості з послідуючим переходом на повільний біг.
7. Біг 20 – 30м по команді і самостійний перехід на біг по дистанції.

Основні спеціальні – підготовчі вправи для удосконалення бігу.

1. Ходьба на носках з високим підніманням стегна.
2. Біг по прямій лінії з постановкою ступні паралельно лінії, наступаючи на неї.
3. «Дріботливий» біг з розслабленням м’язів плечового поясу.
4. Біг, закидаючи гомілки назад.
5. Біг, високо піднімаючи стегно, з незначним просуванням вперед.
6. Біг стрибками з ноги на ногу з повним випрямленням поштовхової ноги.
7. Біг з прямими колінами, відштовхуючись стопою.

Методичні вказівки

Всі бігові вправи і прискорення виконувати без напруги, повільно Звернути увагу на положення тулуба, фази польоту, роботи рук. Після кожного прискорення вчитель звертає увагу на помилки , щоб у наступному підході учень не допускав їх.

Основні помилки при бігу по дистанції:
• Голова закинута назад;
• Верхня частина тіла розгойдується, руки рухаються поперек тіла;
• Верхня частина тіла дуже нахилена вперед, ноги ставляться з п’яти, ноги розвернуті зовні;
• Стопа ставиться або позаду, або на рівні колінного суглобу;
• Підняті плечі, руки напружені;
• Поштовх спрямований вгору, а не вперед.

При фінішуванні:

• Фінішування стрибком;
• Зупинка відразу після фінішу;
• Ранній нахил тулуба.
Стрибки в довжину способом «зігнувши ноги»

Цей вид легкої атлетики входить до програми «Старти надій».
Стрибки в довжину є вправами, які виконують діти у своїй руховій діяльності, перестрибуючи через калюжі, канави, купини.
Стрибки в довжину складаються з ряду рухів, які не повторюються і виконуються з максимальною напругою. Успіхів у стрибках в довжину з розбігу досягають учні, які мають добрі результати в спринтерському бігу і мають хорошу стрибучість.
Техніка стрибка складається з чотирьох фаз: розбігу, відштовхування, польоту та приземлення.
Методика
1. Запропонувати учням виконати стрибок з невеличкого розбігу, показати кінограми, малюнки або продемонструвати стрибок у правильному виконанні, обов’язково вказати на помилки. Довжина розбігу в різних вікових групах різна:
• 9 – 10 років – 12 – 14 м;
• 12 – 13 років – 16 – 20м. Довжина розбігу в учнів не постійна. Вона залежить від фізичного стану учня, напрямку і сили вітру, стану доріжки для розгону тощо. Учень робить позначку на доріжці на відстані бруска і виконує розбіг від того місця в районі бруска, куди потрапила відштовхувальна нога. У разі потреби змінюється місце початку розбігу
2. При навчанні відштовхуванню треба звернути увагу на те, щоб махова нога під час виконання відштовхування рухалась синхронно з відштовхувальною. При виконанні відштовхування відштовхувальна нога ставиться на опору з п’яти , тулуб вертикально, таз виведений уперед, руки підняті вгору вбік, в польоті під час приземлення ноги викинути якомога далі вперед. Після торкання п’ятами піску, ноги згинають в колінних суглобах, глибоко присівши і подаючи таз вперед, учень завершує стрибок, руки відводяться вниз – назад.
Політ
Після польоту тулуб знаходиться приблизно в положенні, що і після відштовхування, нога, яка позаду підтягується до махової, і обидві ноги підтягуються до грудей. Руки продовжують рух, опускаючись вниз – назад або залишаються витягнутими.
Приземлення
Після стрибків в довжину з розбігу приземлення на дві ноги. Приземлення закінчується глибоким присідом і виходом вперед чи падінням в сторону.
Учні повинні знати:
1. При відштовхуванні таз виводять на відштовхувальну ногу, тулуб і голова тримаються прямо.
2. Стрибок виконують вперед – вгору.
3. В польоті не треба поспішати підтягувати відштовхувальну ногу до махової.
4. При приземленні, опущені руки, ноги викинуті якомога далі; виконуються зустрічним рухом.

Вправи, які розвивають швидкісно – силові якості.

1.Імітація техніки руху ніг при відштовхуванні.
В. п. – відштовхуюча нога на всій ступні попереду, махова позаду, руки опущені вздовж тулуба. Перенести вагу тіла на відштовхувальну ногу, а зігнуту в коліні махову підняти вперед – вгору до рівня тазу. Повторити 4 – 6 разів.
2. Імітація техніки рук і ніг при відштовхуванні.
В. п. - відштовхувальна нога і протилежна їй рука попереду, махова нога і друга нога позаду. Перенести вагу тіла на відштовхувальну ногу, стегно
зігнутої в коліні махової ноги підняти до рівня таза і одночасно змінити положення рук.

Повторити 4 – 6 разів .
3. Стрибки з ноги на ногу (5 -10 кратні) Повторити 2 – 3 рази.
4. Стрибки на одній нозі ( по 10 м на одній нозі)
5. Стрибки через набивні м’ячі чи гімнастичну лаву.
6. Стрибки в довжину з місця.
7. Стрибки, зігнувши ноги, через резинку.
8. Стрибки з 4 – 6 бігових кроків через горизонтальну перешкоду шириною 40 – 50см.

Методичні вказівки

1. Останній крок виконується швидше, ніж попередній.
2. Стопа з п’ятки швидко перекочується на носок, потім енергійно випрямляється все тіло.
3. Верхня частина тулуба знаходиться в вертикальному положенні, погляд спрямований вперед.
4. Стегно махової ноги піднімається до горизонтальної лінії ( коліно сильно згинається)
5. Відштовхування повинно бути спрямовано вперед – вгору.,

Виконання стрибка у довжину з місця


Розробка уроку у 7 класі

Тема:Футбол. Техніка ведення м'яча внутрішньою частиною підйому.
Завдання:
       1.Навчити техніці ведення м'яча внутрішньою частиною підйому.
       2.Сприяти розвитку швидкості.
       3.Повторити техніку зупинки з подальшою його передачею внутрішнім боком стопи.
       4.Виховувати почуття колективізму, товариськості під час гри у футбол.
інвентар:футбольні м'ячі, фішки ( стійки ) , маніжки.
Місце проведення:спортивний зал, або спортивний майданчик.

     Хід уроку.
Частина уроку
                          Зміст матеріалу
Дозування
Організаційно – методичні вказівки
     Ι
Підготовча частина
12 – 15 хв


1.Шикування, рапорт, привітання, повідомлення завдань уроку.


2.Правила поведінки фізичних вправта техніки безпеки під час виконання фізичних вправ.



3.Чсс за 10 с.

4.Стройові вправи:

      - повороти на місці;
      - перешикування з однієї шеренги у дві і навпаки


5.Різновиди ходьби:
      - звичайна
      - на носках
      - на п'ятах
      - на зовнішньому і внутрішньому боці стопи
      - перекатом з п'ятки на носки
      - напівприсівши
      - у положенні присівши

6.Різновиди бігу і стрибків:
 - звичайний біг
 - дріботливий біг
 - біг галопом правим ( лівим ) боком
 - вистрибування вгору до підвішених предметів
 - стрибки на правій, лівій і на двох ногах


7.Перешикування в 3 – 4 шеренги для комплексу ЗРВ з м'ячами.

 а) В. п. – о . с., руки з м'ячем вниз.
 1 – руки вперед; 2 – руки вгору, піднятися на носки; 3 – руки вперед; 4 – в. п.
 б) В. п. – о. с., руки з м'ячем підняти. 1 – 2 нахил тулуба ліворуч; 3 – 4 – нахил тулуба праворуч.
 в) В. п. напівширока стійка, руки з м'ячем
      1 – поворот вліво, напівприсід
      2 – в. п.
      3 – поворот вправо, напівприсід
      4 – в. п.
 г) почергове набивання м'яча правою, лівою ногою.

  30 с



  30 с




  15 с


  45 с





  10 м
  10 м
  10 м
  10 м
  10 м
  10 м
   7 м


  1 хв
  30 с
  30 с
  1 хв
 10 – 12 м




Вправи виконуються тільки під наглядом вчителя










Руки на пояс руки за голову руки за спину





Відштовхуватись однією, приземлення на дві












Спина пряма.
   ΙΙ
Основна частина
25    -28х



1.Ведення м'яча внутрішньою частиною підйому
    а)ведення м'яча по колу
    б)ведення м'яча по " вісімці ".
    в)ведення м'яча в обмеженому квадраті між      партнерами які рухаються
    г)естафета з веденням м'яча поміж стійками ( або фішками )


 2.Вправи для розвитку швидкості
   а)прискорення та ривки з м'ячем.
   б)ривки до м'яча з подальшим ударом по воротах правою та лівою ногами
   в)прискорення на коротких відрізках.
   г)прискорення без м'яча 10 – 15 м з упору присівши


 3.Повторити техніку зупинки м'яча з подальшою його передачею внутрішнім боком стопи: зворотня передача м'яча партнерові внутрішньою частиною стопи.


 4.Гра у міні футбол.





 7 хв








   7 хв







  5 хв




7 – 9 хв

Торкатися м'яча після кожного кроку














Виконувати вправи в парах
   ΙΙΙ
Заключна частина
  4 – 5 хв



 1.Ходьба у повільному темпі.

 2.Вправа на відновлення дихання.

 3.Підбиття підсумків уроків.

 4.Домашнє завдання.








Вистрибування з упору присівши.

Активна рухова діяльність школярів у процесі занять фізичною культурою і спортом сприяє запобіганню перевантажень і перевтоми. Доцільність і ефективність рухової діяльності,як і будь якої іншої,від системи її реалізації,глибини наукового обґрунтування. Важливо,зокрема ,знати характер і ступінь впливу на організм тих чи інших вправ,правильно варіювати навантаження. Усе сказане стосується й одного з найбільш популярних,масових і улюблених школярами видів спорту-футболу.

Футбол розвиває:
силу,швидкість,витривалість,спритність,сміливість,рішучість,наполегливість,силу волі,почуття товариськості. Кожен учень в процесі гри має можливість виховувати в собі ініціативність,самостійність І творчу активність,але він не повинен забувати про інтереси колективу і про взаємодію з партнерами по команді.
У процесі занять футболом виробляються складні і різноманітні рухові навички,виникають і удосконалюються умовно-рефлекторні зв’язки головного мозку,руховим апаратом і внутрішніми органами,поліпшується координація,прискорюється реакція,підвищується загальний рівень фізичної підготовленості,технічної і тактичної майстерності.
Заняття футболом при правильній організації педагогічного процесу-могутній засіб зміцнення здоров’я,підвищення працездатності і росту спортивної майстерності молоді.
При правильній методиці спортивні заняття в дитячому віці позитивно впливають на формування організму.






Урок футболу 8 клас

Завдання уроку: 1) повторити удари по м’ячу, що котиться; 2) закріплювати
                                передачі м’яча   в русі зі зміною місць; 3) закріплювати
                                ведення м’яча у різний спосіб; 4) удосконалювати
                                техніко-тактичні дії під час навчальної гри.
Інвентар:  секундомір, футбольні, баскетбольні та тенісні м’ячі; фішки;
                    хокейні ключки.

  
Частина уроку
Зміст
Дозу­вання
Організаційно-методичні вказівки
Підготовча
1. Шикування в одну шеренгу, привітання
До 30 с
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів
(14-15 хв)


і самопочуття. Перевірка правильної по-



стави
2. Повідомлення завдань уроку
До 30 с
Мотивація діяльності учнів на уроці
3. Вимірювання частоти серцевих скоро-
До 30 с
У нормі — 80-90 уд/хв

чень (ЧСС)


4. Різновиди ходьби (звичайна; стройовим
До 1 хв
У колону по одному, дистанція — 2 кроки.

кроком; на носках; на п'ятках; спортив­на)

Звернути увагу на правильну поставу
5. Різновиди бігу (звичайний; лівим (пра-
1-2 хв
Дотримувати дистанцію, погоджуючи

вим) боком уперед; із прискоренням за сигналом; «човниковий» біг)

швидкість руху
6. Загальнорозвивальні вправи у русі:
4-5 хв
Дистанція — 2 кроки. Руки в ліктях не

• вихідне положення (В. П.) — руки біля
8-10
згинати.

грудей. Ривки руками в сторони;
Разів


• В. П. — руки до плечей. Колові рухи
8-10
Із великою амплітудою.

зігнутими у ліктях руками;
Разів


• В. П. — руки в сторони. Колові рухи
8-10
Руки в ліктях не згинати.

прямими руками;
Разів


• В. П. — пальці перед грудьми «у замок».
10-12
У швидкому темпі.

Колові оберти кистями;
Разів


• В. П. — те саме. 1 — руки вперед; 2 —
8-10
Прогинатися назад.

В. П.; 3-4 — те саме руки вгору;
Разів


• В. П. — руки на пояс. Нахили тулуба
8-10
Коліно ноги, що стоїть попереду, не згинати.

вперед;
Разів


• В. П. — те саме. Випади на кожний крок
8-10
Тулуб тримати прямо, не нахиляти, утри-

із поворотом тулуба ліворуч і праворуч;
разів
мувати рівновагу.

• В. П. — присід, руки на коліна. Ходьба
15-20 м
Стежити за рівновагою, дистанцією

у повному присіді;



• В. П. — руки на пояс. Стрибки з поворо-
8-10
Утримувати рівновагу, чергуючи напрямок

том на 180° і з просуванням уперед
разів
повороту



Немає коментарів:

Дописати коментар