1. Цикл уроків
фізкультури, 7-й клас
2. Розробка уроку
у 8 класі – легка атлетика.
3. Розробка
уроку у 7 класі - футбол.
Розробка уроку у 8 класі
МЕТА
: виховати в учнів
наполегливість та силу волі під час виконання фізичних вправ .
ЗАВДАННЯ:
1.
Навчити
учнів елементів техніки відштовхування під час стрибків.
2.
Підготувати
до бігу на дистанцію 60 м .
3.
Підготувати
до бігу на дистанцію 1000 м .
4.
Сприяти
розвитку :швидкості, витривалості, спритності і сили.
ОБЛАДНАННЯ : секундомір, рулетка гімнастичні лави.
Місце проведення : спортивний майданчик.
ХІД УРОКУ.
Частина уроку
|
Зміст уроку
|
Дозування
|
Організаційно– методичні вказівки
|
Ι
|
Підготовча частина
|
11 хв
|
|
1.Шикування в шеренгу, рапорт
чергового. Привітання і повідомлення уроку.
2.Стройові вправи на
місці:повороти ліворуч, праворуч, кругом, напівоберти ліворуч, праворуч.
Перешикування в
2 – 3 шеренги.
3.Різновиди ходьби з різними
положеннями рук із завданнями
- на носках
- на п'ятах
- напівприсівши
- повний присід
4.Різновиди бігу та стрибків:
- повільний біг
- біг галопом правим ( лівим
) боком вперед.
- стрибки почергово на
правій, лівій нозі
5.Перешикування в 3 – 4
шеренги для проведення комплексу загально розвиваючих вправ.
6.комплекс ЗРВ на місці.
В. п – о. с.:
- ліву назад на носок, руки
вгору;
- в. п.;
- праву назад на носок, руки
вгору;
- в. п.
В. п.- стійка ноги нарізно,
руки до плечей;
1 – 4 – колові рухи руками
вперед;
і в. п.;
5 – 8 – колові рухи руками
назад;
9 – в. п.
В. п. – стійка ноги нарізно,
праву руку вгору;
- ліву руку вгору,праву руку
вниз;
- руки вперед схресно правою;
- праву руку вгору, ліву руку
вниз;
- в. п.
В. п. – стійка ноги нарізно,
руки вгору;
- нахил вліво, ліву руку до
плеча;
- в. п.;
- нахил вправо, праву руку до
плеча;
- в. п.
В. п.- широка стійка, руки в
сторони.
- згинаючи ліву,нахил,
торкаючись правою рукою лівого носка;
- в. п.;
- згинаючи праву, нахил,
торкаючись лівою рукою правого носка;
- в. п.
В. п. – стійка ноги нарізно,
руки на пояс;
1 - нахил, торкаючися колін;
2 - в. п.;
3 - нахил назад, торкаючися
лівою рукою однойменної п'яти;
4 – в. п.;
5 – 8 – те ж, але торкаючись
правою рукою.
|
1 хв
1 хв
2 хв
7 хв
|
Руки на пояс руки за голову
за спину на коліна
Розрахунок на 1 – 3, або 1 –
4
Носок розвернути п'ятою
всередину, ноги напружені;дивитись на руки; потягнутися
Під час колових рухів назад
звести лопатки
Руки не згинати, кисті прямі.
Рухи виконуються швидко й різко.
Під час нахилу ноги не
згинати, дивитись на пряму руку.
Потягнутись, коліно опорної
ноги відведемо в сторону
Під час нахилу назад подати
таз уперед, не присідати і дивитися через однойменне плече.
|
|
ΙΙ
|
Основна частина
|
30 хв
|
|
1.Спеціальні та підготовчі
вправи:
- біг з високим підніманням
стегна;
- біг із закиданням гомілок
назад з почерговим торканням п'ятками сідниць, повільно просуваючись уперед;
- стрибки на двох ногах;
- багатократні стрибки на
двох ногах через перешкоду;
- вистрибування з глибокого
присіду і напівприсіду поштовхом двох ніг;
- стрибкоподібний біг із ноги
на ногу, з відштовхуванням уперед – угору.
2."Човниковий біг 4 X
3.Біг по дистанції
4.Стрибок у довжину з розбігу
"зігнувши ноги":
- стрибок у довжину з місця;
- стрибок у довжину в кроці;
- потрійний стрибок у довжину
в кроці.
5.Виконання стрибка в цілому:
- розбіг;
- відштовхування;
- політ;
- приземлення.
6.Рівномірний біг на
дистанцію1000 м.
7.Загальнорозвиваючі вправи:
згинання та розгинання рук в упорі на гімнастичній лаві.
8.Естафета з м'ячами.
|
7 хв
3 хв
3 хв
8 хв
5 хв
2 хв
2 хв
|
Вихід зі старту
Руки після відштовхування
випрямляються і виносяться вперед
Останній крок розбігу менший
за передостанній
Біг
|
|
ΙΙΙ
|
Заключна частина
|
4 хв
|
|
1.Шикування в одну шеренгу.
2.Ходьба, біг у повільному
темпі.
3.Вправи на розслаблення
м'язів та відновлення дихання.
4.Підсумок уроку.
5.Домашнє завдання.
6.Організований перехід до
класу.
|
30 с
1 хв
1 хв
30 с
30 с
30 с
|
Згинання і розгинання рук в
упорі лежачи
|
ЛЕГКА АТЛЕТИКА – вид спорту, який об’єднує природні для людини фізичні вправи: біг,
стрибки, метання. В той же час легка атлетика – це науково – педагогічна
дисципліна. Вона має свою теорію, яка розглядає питання техніки, тактики,
тренування, навчання. Легка атлетика будується на ряду суміжних наук –
фізіології, психології, анатомії, біомеханіці, медицині та інших. Легка
атлетика включає п’ять видів вправ: ходьбу, біг, стрибки, метання і
багатоборство. В шкільній програмі легка атлетика представлена такими видами,
як біг, стрибки, метання.
Біг
При вивченні техніки бігу, його прийнято умовно
розподіляти на 4 частини: старт, стартовий розгін, біг по дистанції та
фінішування.
Біг і стартовий розгін (техніка)
Початок бігу починається зі старту. Зараз ми розглянемо
техніку виконання високого старту.
Перед початком
бігу стартуючи відходять від лінії старту на відстань 3– х метрів. По команді
«На старт» вони займають вихідні положення перед лінією старту. Одна нога
виставляється вперед, а друга розташовується на1,5 – 2 стопи позаду і трохи в
сторону, бігун нахиляється вперед, вага тіла переноситься на трохи зігнуту
висунуту вперед ногу. Одна рука зігнута в ліктьовому суглобі і разом з плечем
виноситься вперед. Інша рука напівзігнута і відведена назад. По команді: «
Руш!», сильно відштовхнутися, активно виносячи махову ногу вперед для виконання
першого бігового кроку.
Перші бігові
кроки виконуються у пружній постановці ніг з дотриманням загального нахилу
тулуба.
Потім тулуб
випрямляється, збільшення довжини кроків призупиняється, і бігуни переходять у
вільний біг по дистанції.
Низький старт
По команді:
«На старт», бігун підходить до лінії старту, присідає і ставить праву ногу на
відстані півступні від лінії старту, ліву ногу ставить по коліно на рівні п’яти
правої ноги, руки ставляться на стартову лінію, опираючись на великий і
вказівні пальці, руки напружені, розставлені на ширині плечей. Вага тіла
рівномірно розподілена між руками, стопою передньої ноги і коліном другої ноги,
вісь плечей знаходиться за лінією старту.
По
команді:«Увага!», дещо випрямляються ноги, вага тіла розподіляється між руками
і ногою, що знаходиться попереду. Таз піднімається вище рівня плечей, поки
гомілки будуть паралельними по команді « Руш!» відштовхування одночасно двома
ногами. Нога, що попереду, різко випрямляється в усіх суглобах, нога, що
позаду, розгинається в незначній мірі швидко виноситься вперед стегном.
Фінішування
Фінішування –
це підсилення швидкості бігуна на останніх метрах дистанції. Біг вважається
закінченим, коли бігун перетне фінішну пряму будь-якою частиною тіла. Фінішну
пряму пробігають з максимальною швидкістю, виконуючи на останньому кроці кидок
на фініші грудьми чи плечем.
Методика
1. В. п. ноги
на ширині плечей, тулуб нахилений трохи вперед, руки зігнуті в ліктях під
прямим кутом.
Виконання.
Повільно
почати рух руками, як при бігові, поступово збільшуючи темп до максимуму,
підтримуючи його 10 – 15 сек. Вправу повторити 2 – 3 рази. Пальці злегка
зігнуті в кулак, кисті розслаблені.
2. Біг з
різних положень високого старту ( 10 – 15 м ).
• Стати
обличчям до фінішу, ноги разом, руки вздовж тулуба. Виконання – падаючи вперед,
почати біг.
• В. п. те
саме. Відштовхуюча нога попереду, махова позаду. Виконання те саме.
• Старт із
положення лежачи. В. п. лежачи обличчям донизу, голова опущена, руки злегка
зігнуті в ліктях перед грудьми долонями донизу і упертися в доріжку, ноги
розведені.
По команді :«
Увага!», треба звести ноги разом, а руки підтягнути, зігнути в ліктях,
прикласти до тулуба. По команді « Руш!» учень енергійно відштовхується від
доріжки руками, одночасно відштовхуюча нога, згинаючись в тазостегновому і
колінному суглобах, підтягується вперед, опираючись стопою в доріжку, таз
знаходиться трохи вище рівня плечей. З першим кроком другої ноги учень починає
біг на відстань 3 – 5 м .
Повторити 3 рази.
• Біг 15м з подальшим бігом по інерції (10м)
• Прискорення (20 – 30м)
• Біг 30м
3. Біг з прискоренням (20 – 40м ) Швидкість збільшується
поступово, рух учня повинен бути повільним.
4. Біг з високим підніманням стегна (10 – 15м) з
подальшим переходом на повільний біг.
5. Біг стрибками вперед, що переходить на повільний біг.
6. Біг з прискоренням до максимальної швидкості з
послідуючим переходом на повільний біг.
7. Біг 20 – 30м по команді і самостійний перехід на біг
по дистанції.
Основні спеціальні – підготовчі вправи для удосконалення
бігу.
1. Ходьба на носках з високим підніманням стегна.
2. Біг по прямій лінії з постановкою ступні паралельно
лінії, наступаючи на неї.
3. «Дріботливий» біг з розслабленням м’язів плечового
поясу.
4. Біг, закидаючи гомілки назад.
5. Біг, високо піднімаючи стегно, з незначним просуванням
вперед.
6. Біг стрибками з ноги на ногу з повним випрямленням
поштовхової ноги.
7. Біг з прямими колінами, відштовхуючись стопою.
Методичні вказівки
Всі бігові вправи і прискорення виконувати без напруги,
повільно Звернути увагу на положення тулуба, фази польоту, роботи рук. Після
кожного прискорення вчитель звертає увагу на помилки , щоб у наступному підході
учень не допускав їх.
Основні помилки при бігу по дистанції:
• Голова закинута назад;
• Верхня частина тіла розгойдується, руки рухаються
поперек тіла;
• Верхня частина тіла дуже нахилена вперед, ноги
ставляться з п’яти, ноги розвернуті зовні;
• Стопа ставиться або позаду, або на рівні колінного
суглобу;
• Підняті плечі, руки напружені;
• Поштовх спрямований вгору, а не вперед.
При фінішуванні:
• Фінішування стрибком;
• Зупинка відразу після фінішу;
• Ранній нахил тулуба.
Стрибки в
довжину способом «зігнувши ноги»
Цей вид легкої
атлетики входить до програми «Старти надій».
Стрибки в
довжину є вправами, які виконують діти у своїй руховій діяльності,
перестрибуючи через калюжі, канави, купини.
Стрибки в довжину складаються з ряду рухів, які не
повторюються і виконуються з максимальною напругою. Успіхів у стрибках в
довжину з розбігу досягають учні, які мають добрі результати в спринтерському
бігу і мають хорошу стрибучість.
Техніка стрибка складається з чотирьох фаз: розбігу,
відштовхування, польоту та приземлення.
Методика
1. Запропонувати учням виконати стрибок з невеличкого
розбігу, показати кінограми, малюнки або продемонструвати стрибок у правильному
виконанні, обов’язково вказати на помилки. Довжина розбігу в різних вікових
групах різна:
• 9 – 10 років – 12 – 14 м ;
• 12 – 13 років – 16 – 20м. Довжина розбігу в учнів не
постійна. Вона залежить від фізичного стану учня, напрямку і сили вітру, стану
доріжки для розгону тощо. Учень робить позначку на доріжці на відстані бруска і
виконує розбіг від того місця в районі бруска, куди потрапила відштовхувальна
нога. У разі потреби змінюється місце початку розбігу
2. При навчанні відштовхуванню треба звернути увагу на
те, щоб махова нога під час виконання відштовхування рухалась синхронно з
відштовхувальною. При виконанні відштовхування відштовхувальна нога ставиться
на опору з п’яти , тулуб вертикально, таз виведений уперед, руки підняті вгору
вбік, в польоті під час приземлення ноги викинути якомога далі вперед. Після
торкання п’ятами піску, ноги згинають в колінних суглобах, глибоко присівши і
подаючи таз вперед, учень завершує стрибок, руки відводяться вниз – назад.
Політ
Після польоту тулуб знаходиться приблизно в положенні, що
і після відштовхування, нога, яка позаду підтягується до махової, і обидві ноги
підтягуються до грудей. Руки продовжують рух, опускаючись вниз – назад або
залишаються витягнутими.
Приземлення
Після стрибків в довжину з розбігу приземлення на дві
ноги. Приземлення закінчується глибоким присідом і виходом вперед чи падінням в
сторону.
Учні повинні знати:
1. При відштовхуванні таз виводять на відштовхувальну
ногу, тулуб і голова тримаються прямо.
2. Стрибок виконують вперед – вгору.
3. В польоті не треба поспішати підтягувати
відштовхувальну ногу до махової.
4. При приземленні, опущені руки, ноги викинуті якомога далі; виконуються
зустрічним рухом.
Вправи, які розвивають
швидкісно – силові якості.
1.Імітація техніки руху ніг при відштовхуванні.
В. п. –
відштовхуюча нога на всій ступні попереду, махова позаду, руки опущені вздовж
тулуба. Перенести вагу тіла на відштовхувальну ногу, а зігнуту в коліні махову
підняти вперед – вгору до рівня тазу. Повторити 4 – 6 разів.
2. Імітація
техніки рук і ніг при відштовхуванні.
В. п. -
відштовхувальна нога і протилежна їй рука попереду, махова нога і друга нога
позаду. Перенести вагу тіла на відштовхувальну ногу, стегно
зігнутої в
коліні махової ноги підняти до рівня таза і одночасно змінити положення рук.
Повторити 4 – 6 разів .
3. Стрибки з ноги на ногу (5 -10 кратні) Повторити 2 – 3
рази.
4. Стрибки на одній нозі ( по 10 м на одній нозі)
5. Стрибки через набивні м’ячі чи гімнастичну лаву.
6. Стрибки в довжину з місця.
7. Стрибки, зігнувши ноги, через резинку.
8. Стрибки з 4 – 6 бігових кроків через горизонтальну
перешкоду шириною 40 – 50см.
Методичні вказівки
1. Останній крок виконується швидше, ніж попередній.
2. Стопа з п’ятки швидко перекочується на носок, потім енергійно
випрямляється все тіло.
3. Верхня частина тулуба знаходиться в вертикальному
положенні, погляд спрямований вперед.
4. Стегно махової ноги піднімається до горизонтальної
лінії ( коліно сильно згинається)
5. Відштовхування повинно бути спрямовано вперед – вгору.,
Виконання стрибка у довжину з місця
Розробка уроку у 7 класі
Завдання:
1.Навчити
техніці ведення м'яча внутрішньою частиною підйому.
2.Сприяти розвитку швидкості.
3.Повторити техніку зупинки з подальшою
його передачею внутрішнім боком стопи.
4.Виховувати почуття колективізму,
товариськості під час гри у футбол.
інвентар:футбольні
м'ячі, фішки ( стійки ) , маніжки.
Місце проведення:спортивний зал, або спортивний майданчик.
Хід уроку.
Частина уроку
|
Зміст матеріалу
|
Дозування
|
Організаційно – методичні вказівки
|
Ι
|
Підготовча частина
|
12 – 15 хв
|
|
1.Шикування, рапорт,
привітання, повідомлення завдань уроку.
2.Правила поведінки фізичних
вправта техніки безпеки під час виконання фізичних вправ.
3.Чсс за 10 с.
4.Стройові вправи:
- повороти на місці;
- перешикування з однієї шеренги у дві
і навпаки
5.Різновиди ходьби:
- звичайна
- на носках
- на п'ятах
- на зовнішньому і внутрішньому боці
стопи
- перекатом з п'ятки на носки
-
напівприсівши
- у положенні присівши
6.Різновиди бігу і стрибків:
- звичайний біг
- дріботливий біг
- біг галопом правим ( лівим ) боком
- вистрибування вгору до підвішених
предметів
- стрибки на правій, лівій і на двох ногах
7.Перешикування в 3 – 4
шеренги для комплексу ЗРВ з м'ячами.
а) В. п. – о . с., руки з м'ячем вниз.
1 – руки вперед; 2 – руки вгору, піднятися
на носки; 3 – руки вперед; 4 – в. п.
б) В. п. – о. с., руки з м'ячем підняти. 1 –
2 нахил тулуба ліворуч; 3 – 4 – нахил тулуба праворуч.
в) В. п. напівширока стійка, руки з м'ячем
1 – поворот вліво, напівприсід
2 – в. п.
3 – поворот вправо, напівприсід
4 – в. п.
г) почергове набивання м'яча правою, лівою
ногою.
|
30 с
30 с
15 с
45 с
1 хв
30 с
30 с
1 хв
10 –
|
Вправи виконуються тільки під
наглядом вчителя
Руки на пояс руки за голову
руки за спину
Відштовхуватись однією,
приземлення на дві
Спина пряма.
|
|
ΙΙ
|
Основна частина
|
25
-28х
|
|
1.Ведення м'яча внутрішньою
частиною підйому
а)ведення м'яча по колу
б)ведення м'яча по " вісімці ".
в)ведення м'яча в обмеженому квадраті
між партнерами які рухаються
г)естафета з веденням м'яча поміж
стійками ( або фішками )
2.Вправи для розвитку швидкості
а)прискорення та ривки з м'ячем.
б)ривки до м'яча з подальшим ударом по
воротах правою та лівою ногами
в)прискорення на коротких відрізках.
г)прискорення без м'яча 10 –
3.Повторити техніку зупинки м'яча з
подальшою його передачею внутрішнім боком стопи: зворотня передача м'яча
партнерові внутрішньою частиною стопи.
4.Гра у міні футбол.
|
7 хв
7 хв
5 хв
7 – 9 хв
|
Торкатися м'яча після кожного
кроку
Виконувати вправи в парах
|
|
ΙΙΙ
|
Заключна частина
|
4 – 5 хв
|
|
1.Ходьба у повільному темпі.
2.Вправа на відновлення дихання.
3.Підбиття підсумків уроків.
4.Домашнє завдання.
|
Вистрибування з упору
присівши.
|
Активна рухова діяльність школярів у процесі занять фізичною культурою і
спортом сприяє запобіганню перевантажень і перевтоми. Доцільність і
ефективність рухової діяльності,як і будь якої іншої,від системи її
реалізації,глибини наукового обґрунтування. Важливо,зокрема ,знати характер і
ступінь впливу на організм тих чи інших вправ,правильно варіювати навантаження.
Усе сказане стосується й одного з найбільш популярних,масових і улюблених
школярами видів спорту-футболу.
Футбол розвиває:
силу,швидкість,витривалість,спритність,сміливість,рішучість,наполегливість,силу
волі,почуття товариськості. Кожен учень в процесі гри має можливість виховувати
в собі ініціативність,самостійність І творчу активність,але він не повинен
забувати про інтереси колективу і про взаємодію з партнерами по команді.
У процесі
занять футболом виробляються складні і різноманітні рухові навички,виникають і
удосконалюються умовно-рефлекторні зв’язки головного мозку,руховим апаратом і
внутрішніми органами,поліпшується координація,прискорюється
реакція,підвищується загальний рівень фізичної підготовленості,технічної і
тактичної майстерності.
Заняття
футболом при правильній організації педагогічного процесу-могутній засіб
зміцнення здоров’я,підвищення працездатності і росту спортивної майстерності
молоді.
При правильній
методиці спортивні заняття в дитячому віці позитивно впливають на формування
організму.
Завдання
уроку: 1) повторити удари
по м’ячу, що котиться; 2) закріплювати
передачі
м’яча в русі зі зміною місць; 3)
закріплювати
ведення м’яча у
різний спосіб; 4) удосконалювати
техніко-тактичні дії під час навчальної гри.
Інвентар: секундомір, футбольні, баскетбольні та тенісні м’ячі; фішки;
хокейні ключки.
Частина уроку
|
Зміст
|
Дозування
|
Організаційно-методичні
вказівки
|
Підготовча
|
1. Шикування в одну шеренгу, привітання
|
До 30 с
|
Звернути увагу на зовнішній вигляд
учнів
|
(14-15 хв)
|
і самопочуття. Перевірка правильної
по-
|
||
стави
|
|||
2. Повідомлення завдань уроку
|
До 30 с
|
Мотивація діяльності учнів на уроці
|
|
3. Вимірювання частоти серцевих скоро-
|
До 30 с
|
У нормі — 80-90 уд/хв
|
|
чень (ЧСС)
|
|||
4. Різновиди ходьби (звичайна; стройовим
|
До 1 хв
|
У колону по одному, дистанція — 2
кроки.
|
|
кроком; на
носках; на п'ятках; спортивна)
|
Звернути увагу на правильну поставу
|
||
5. Різновиди бігу (звичайний; лівим (пра-
|
1-2 хв
|
Дотримувати дистанцію, погоджуючи
|
|
вим) боком уперед; із прискоренням за сигналом;
«човниковий» біг)
|
швидкість руху
|
||
6. Загальнорозвивальні вправи у русі:
|
4-5 хв
|
Дистанція — 2 кроки. Руки в ліктях не
|
|
• вихідне
положення (В. П.) — руки біля
|
8-10
|
згинати.
|
|
грудей. Ривки
руками в сторони;
|
Разів
|
||
• В. П. —
руки до плечей. Колові рухи
|
8-10
|
Із великою амплітудою.
|
|
зігнутими у
ліктях руками;
|
Разів
|
||
• В. П. —
руки в сторони. Колові рухи
|
8-10
|
Руки в ліктях не згинати.
|
|
прямими
руками;
|
Разів
|
||
• В. П. —
пальці перед грудьми «у замок».
|
10-12
|
У швидкому темпі.
|
|
Колові оберти
кистями;
|
Разів
|
||
• В. П. — те
саме. 1 — руки вперед; 2 —
|
8-10
|
Прогинатися назад.
|
|
В. П.; 3-4 —
те саме руки вгору;
|
Разів
|
||
• В. П. —
руки на пояс. Нахили тулуба
|
8-10
|
Коліно ноги, що стоїть попереду, не
згинати.
|
|
вперед;
|
Разів
|
||
• В. П. — те
саме. Випади на кожний крок
|
8-10
|
Тулуб тримати прямо, не нахиляти,
утри-
|
|
із поворотом
тулуба ліворуч і праворуч;
|
разів
|
мувати рівновагу.
|
|
• В. П. —
присід, руки на коліна. Ходьба
|
15-20 м
|
Стежити за рівновагою, дистанцією
|
|
у повному
присіді;
|
|||
• В. П. —
руки на пояс. Стрибки з поворо-
|
8-10
|
Утримувати рівновагу, чергуючи
напрямок
|
|
том на 180° і
з просуванням уперед
|
разів
|
повороту
|
Немає коментарів:
Дописати коментар