Розробки уроків. 10 клас

Розробка уроку у 10 класі
Тема:Навички виконання стрибків через гімнастичного козла.

Завдання: 1.Вивчити техніку виконання опорних стрибків через    
гімнастичного козла ( ноги нарізно ).
2.Засвоїти техніку виконання вправ із прямо ваги на колоді.
3.Сприяти розвитку швидкості та спритності в гімнастичній естафеті.
    4.Сприяти вихованню морально – вольових якостей, дисциплінованості, відповідальності, вміння долати труднощі.
Обладнання:Гімнастичні мати, гімнастичні лави, свисток,   секундомір,гімнастичні колоди, ( висока та низька ), гімнастичні палиці, гімнастична стінка та місток, гімнастичний місток, гімнастичний козел, набивні м'ячі.
Місце проведення:спортивний зал.

Хід уроку.
Частина уроку
                                Зміст уроку
Дозування
Організаційно - методичні вказівки
    Ι
                           Підготовча частина
10 хв


1.Шикування класу в шеренгу.
  Рапорт чергового.
  Привітання з класом.
  Повідомлення завдань уроку.



2.Правила поведінки та техніка безпеки під час виконання фізичних вправ.



3.Вимірювання ЧСС за 10 с.


4.Стройові вправи:
  - повороти на місці праворуч, ліворуч, кругом;
  - перехід із кроку на місці на ходьбу в колоні та шерензі;
  - перешикування з колони по одному в колону по два ( три,
    чотири) в русі.

5.Різновиди ходьби:
  - на носках, руки на поясі;
  - на п'ятах, руки за голову;
  - на внутрішній стороні стопи,руки на поясі;
  - на зовнішній стороні стопи, руки за голову.


6.Різновиду бігу:
  - повільний;
  - приставними кроками праворуч і ліворуч, руки на поясі;
  - з високим підніманням стегна;
  - біг – гра "Коловорот"



7. Повільна ходьба з вправами для дихання:
    1 – 2.Руки вгору ( вдих );
    3 – 4.Руки вниз ( видих ).


8.Перешиковування з колони по одному в колону по чотири у русі через центр. Розмикання.





9.Комплекс загально розвиваючих вправ із набивним м'ячем:
  А)В. п. :о. с., стійка, м'яч унизу.
     1.Стійка на носках, м'яч угорі.
     2.В. п.
  Б)В. п.: о. с. широка стійка ноги нарізно,м'яч ліворуч.
     1.М'яч униз – праворуч.
     2.В. п.
  В)В. п.: о. с., стійка м'яч унизу.
     1.Присід, м'яч уперед .
     2.В. п.
     3.Присід, м'яч угорі.
     4.В. п.
  Г)В. п.: о. с., широка стійка ноги нарізно, м'яч унизу за спиною.
     1.Нахи, м'яч угорі.
     2.В. п.
  Д)В. п.: о. с.,стійка ноги нарізно, м'яч угорі.
    1 – 4. Колові рухи в площині обличчя.
  Е)В. п.: о. с., стійка, м'яч унизу.
    1.Підкинути м'яч угору й зловити двома руками.
    2.В. п.
  Є)В. п.: о. с., упор присівши з опорою руками на м'яч.
  1.Упор лежачи.
  2.В. п.
  3.Упор лежачи, ноги нарізно.
  4.В. п.
  Ж)В. п.: о. с.,упор лежачи на м'ячеві.
  1.Зігнути руки.
  2.В. п.
  З)В.п.:о. с.,упор сидячі,м'яч утримувати гомілковостопами.
  1.Кут, м'яч утримувати гомілковостопами .
  2.В. п.
  И)В. п.: о. с.,лежачи на спині, м'яч угорі.
  1.Підйом та нахил тулуба, м'ячем торкнутися носків.

 2.В. п.
  І)В. п.: о. с.,стійка, м'яч на лівій руці, витягнутій у сторону.
  1.Мах правою, м'яч у праву руку під ногою.
  2.Мах лівою, м'яч у ліву руку під ногою.
  Ї)В. п.:о. с.,м'яч затиснути між ступнями, стрибнути вгору, підкинувши м'яч перед собою і зловити його.



10.Ходьба, м'яч притиснений лівою рукою до тулуба.



11.Вправи на відновлення дихання.
  1.Вдих, руки вгору.
  2.Видих, руки вниз.


Вимірювання ЧСС за 10 с.



11.Змикання назад.



15 с




 30 с




 20 с



 4 – 5 р.





 30 с






 1 коло






 30 с




 10 с








 2 – 3 р.


 2 – 3 р.


 2 – 3 р.




 2 – 3 р.



 2 – 3 р.


 2 – 3 р.

 2 – 3 р.




 2 – 3 р.


 2 – 3 р.


 2 – 3 р.


 2 – 3 р.


 2 – 3 р.




 1 коло



 5 – 6 р.




 20 с.



 10 с
Перевірити наявність та охайність спортивної форми


Усі вправи виконувати чітко за командою




Слідкувати за чіткими виконаннями поворотів.


Дистанція два кроки. Слідкувати за поставою.



Дистанція між учнями один крок. Середній темп.



Інтервал один крок



"клас, через центр по чотири – руш!" інтервал один крок.





Фронтальним методом. Інтервал один крок. Дивитись на м'яч. Не нахилятись.
















Спина пряма. Ноги в колінах не згинати. Рухи повільні. М'яч підкидати над собою.


Мах прямою ногою. Дихання довільне Максимальні стрибки в гору.

Коліна піднімати вище

Вдих через ніс, видих через рот


Реакція організму на навантаження
   ΙΙ
                            Основна частина
20 – 25 хв



1.Вивчення техніки опорного стрибка у фазах.
  А)Приземлення:
  - виконати положення напівприсід;
  - правильно виконати положення приземлення та зафіксувати його на 5 с;
  - стрибок у гору на місці у напівпрсід зі швидким переходом на стопу в позу приземлення;
  - стрибок із коловим обертом;
  - стрибок із гімнастичної лави при різних положеннях ніг (ноги нарізно, зігнувши).
 Б)Розбіг:
  - у випаді вперед правою (лівою) ногою стрибки зі зміною ніг, руки вільно опущені;
  - стоячи біля гімнастичної лави, права нога на лаві, підскоки зі зміною ніг;
   - біг із прискоренням;
   - за відрізками;
   - через предмети ( набивні м'ячі; гімнастичні палки ) змінюючи відстань та швидкість бігу.
 В)Стрибок на гімнастичний місток:
  - ходьба перекатом з п'ятки, високо піднімаючись на носок;

  - стрибки з опорою руками на гімнастичний снаряд (поперечка шведської стінки );
  - підскоки на одній нозі, іншу положивши вперед на упору;
  - стоячи на місці, імітація вимаху руками, піднімаючись на носки прямих ніг;
  - з двох – трьох кроків стрибок поштовхом однією ногою з приземленням на дві
   - двох – трьох кроків розбігу махом однією і поштовхом іншою ногою стрибок на місток двома ногами зі стрибком угору.
  Г)Розмикання вперед
  Д)Упори  руками:
  - швидке згинання  та розгинання рук в упорі лежачи на підлозі ( гімнастичній лаві );
  - в упорі лежачи ( прогнувшись ) відштовхнутись руками , сплескуючи в долоні;
  - з упору лежачи на підлозі, руки перед гімнастичною палкою, відштовхнутися руками, перейти в упор лежачи за палкою й повернутися у в. п. ;
  - в упорі лежачи на підлозі відштовхнутися руками й ногами одночасно;
  - основна стійка – невеликим відскоком назад – нахил руки вперед - угору;
  - упор лежачи – поштовхом ніг прогнутися (виконати змах) – упор стоячи, зігнувши ноги нарізно.

2.Перешикування в одну шеренгу.

3.Виконання опорного стрибка через гімнастичного козла, ноги нарізно:
  - з двох – трьох кроків розбігу стрибок на місток і поштовхом руками від себе об ближчу частину козла,стати між містком і снарядом;
  - спираючись руками на козла, стрибки зі згинанням та розгинанням у кульшових суглобах з розведенням ніг сторони;
  - з двох – трьох кроків розбігу стрибок на гірку з трьох - п'яти гімнастичних матів і поштовхом руками – стійка ноги нарізно на матах;
  - стрибок, ноги нарізно через гімнастичного козла з розгинанням у кульшових суглобах у момент поштовху руками;
  - стрибок,ноги нарізно, з попереднім махом ногами назад.

4.Вимірювання ЧСС за 10 с.

5.Вправи на гімнастичній колоді:
  - ходьба на носках, руки в сторони – зіскок прогнувшись, ноги нарізно;
  - ходьба з махом ноги вперед, руки в сторони – один зіскок прогнувшись, ноги нарізно;
  - пробіжка по колоді, руки в сторони – зіскок прогнувшись , ноги нарізно; 
  - кроки "польки", руки в сторони – зіскок прогнувшись, ноги нарізно;
  - ходьба з випадами лівою (правою) ногою, руки в сторони – зіскок прогнувшись, ноги нарізно;
  - об'єднання вивчених вправ у комбінацію.

6.Шикування класу в одну шеренгу. Розподіл класу на три команди.

7.Вимірювання ЧСС за 10 с.

8.Гімнастична естафета для розвитку рухових якостей.
  А)"Побудуй міст".
В. п. – учні шикуються у дві колони.
  1.Перший учень біжить до гімнастичної мати, виконує "міст" з положення лежачи.
  2.Другий учень виконує переповзання по – пластунськи між руками й ногами партнера.
  3 – 4. Учні повторюють дії,міняючись місцями.
  5 –8. Учні повторюють дії в протилежному напрямку.
  Б)Естафета.
Перший учень біжить по перевернутій лаві, оббігає м'яч, повертаючись, знову біжить по перевернутій лаві й передає естафету наступному.
  В)Естафета.
Перший учень біжить до гімнастичної лави й проповзає по ній за допомогою рук, оббігає м'яч, передає естафету наступному. Всі повторюють те саме.
  Г)Естафета.
Перший учень біжить до гімнастичних матів, виконує перекид уперед, оббігає м'яч і, повертаючись, виконує перекид назад, після цього передає естафету наступному.

9.Шикування класу в одну шеренгу.

10.Вимірювання ЧСС за 10 с.










 10 – 15 хв







































 30 с









 6 – 8 хв








   20с

   5хв


Поточним, поточно – груповим. Вправи виконувати по шеренгам з пересуванням уперед. Інтервал два кроки. Вправи виконувати шеренгами.











Темп повільний. Опора – гімнастична лава.










Відштовхуватись руками за рахунок випрямлення тулуба й піднімання спини. Інтервал два кроки. Темп повільний.









Потоковим методом забезпечити страховку.
Місток на відстані не менше 1м від снаряда. Слідкувати за тим,щоб таз при розведені ніг піднімався до рівня плечей.
Реакція організму на навантаження.



















Вправи на спритність. Бігти до кінця лави. Звернути увагу на швидкість та правильність виконання завдань.
















Реакція організму на на навантаження.

   ΙΙΙ
      Заключна частина
7 – 8 хв



1.Гра "Клас – струнко!" Учні шикуються у одну шеренгу.




2.Підсумок уроку.


3.Вимірювання ЧСС за 10 с.

4.Домашнє завдання.


5.Організований вихід зі спортивної зали.

2 – 3 хв




 2 – 3 хв


 20 с

 30 с


  10 с

Учні виконують тільки ті, перед якими лунає команда "Клас".

Відзначити кращих учнів.



Стрибки зі скакалкою

Навести лад у спортивній залі.

Специфіка гімнастики у школі полягає в тому,що до її змісту входить дуже велика кількість найрізноманітніших вправ,які потребують певного рівня м'язевої сили,спритності,гнучкості,рішучості і багатьох інших рухових та морально-вольових якостей. Не слід виконувати гімнастичні вправи без відповідної підготовки,аби уникнути травматизму.
Для запобігання небажаних наслідків,слід розвивати необхідні фізичні якості і готувати себе до виконання певної вправи . Для цього широко застосовуються спеціальні підготовчі вправи,які мають спільну технічну структуру . Також для попередження травматизму велике значення має методика проведення загальної і спеціальної розминок.
Під час розминки необхідно всебічно підготувати опорно-руховий апарат та інші системи організму до виконання складних вправ на приладах. Після бігових та загально розвиваючих вправ учню необхідно обов'язково виконати спеціальні вправи з урахуванням особливостей роботи на окремих гімнастичних приладах.
Опорні стрибки - це складні за координацією короткочасні рухи,які вимагають великої концентрації м'язових зусиль, орієнтації просторі, швидкості, спритності ,точності, уваги, рішучості та сміливості.
В опорних стрибках розрізняють такі фази:розбіг, настрибування на місток,поштовх ногами,політ до поштовху руками,поштовх руками,політ після поштовху руками    і приземлення.

При засвоєнні опорних стрибків спочатку вивчається стійке приземлення,потім техніка розбігу і настрибування на місток,далі-техніка польоту до поштовху руками і,на кінець-поштовх руками.

Немає коментарів:

Дописати коментар